Søk

Stort potensiale i havvind for gründerbedrift som satser globalt på havvind

Shoreline ble startet med utgangspunkt i gründer Ole-Erik Vestøl Endreruds doktogradsarbeid i 2015. Nå har bedriften 30 ansatte og planer om å doble selskapet i løpet av 2020.

Ole-Erik Vestøl Endrerud og Shoreline har funnet sin nisje innen det raskt voksende globale havvindmarkedet. Onsdag 22. januar kan du høre ham fortelle om hvordan bedriften jobber med strategisk posisjonering og merkevarebygging.

Shoreline ble etablert av gründer Ole-Erik Vestøl Endrerud i slutten av 2015 som en del av arbeidet med en doktorgrad.


Shoreline har utviklet en software-plattform for logistikk, prosjektutvikling, prosjektgjennomføring og drift av offshore vind. Blant selskapets kunder er store havvind-aktører som Ørsted, Equinor, Shell, Siemens og GE. Shoreline har 30 ansatte, og 8 av dem er basert i Norge.


– Vi vokser fort, og vi prøver å doble selskapet i år. Det er et gigantisk potensiale i offshore vind, men foreløpig er markedet lite i Norge, sier gründeren.


I et globalt marked der behovet for fornybar energi stadig øker, har gründerbedriften fra Stavanger funnet sin nisje i et marked i stor vekst. Shoreline er ett av mange selskaper i NES som har innovative løsninger innen fornybarsektoren.


– Jeg ser verdien av å være med i en klynge som NES. Det gir oss muligheten til å bli kjent med flere aktører enn de vi allerede er i kontakt med, og det kan åpne for videre utvikling og på sikt nye markeder, sier Vestøl Endrerud.


Innovasjon Norge satser på havnæringene

Seminaret fra klokken 12-15 onsdag 22. januar har «Merkevarebygging for havnæringene» som overordnet tema. I tillegg til Shoreline, skal en representant fra det globale fiskefórselskapet Skretting fortelle om strategisk posisjonering og satsing på bærekraft i internasjonal markedsføring.


Merkevaren Norge, og posisjonering av norsk industri med fokus på havrommet, er tema for en ny satsing i regi av Innovasjon Norge. På seminaret presenteres også «The Explorer», den digitale markedsplassen for grønn teknologi fra Norge, og Ellen Kristin Saltermark presenterer Innovasjon Norges nye kompetansetilbud om strategisk posisjonering og merkevarebygging.

I tillegg vil Tom-Ivar Bern fortelle om Global Growth, Innovasjon Norges internasjonale programmer og arrangement.


Her kan du se hele programmet og melde deg på seminaret.

0 visninger
Popular_Social_Media-22-512.png
  • Facebook Social Ikon

© 2020 by Sphere Construction. Proudly created with Wix.com